Figura Festő Kuckó

A blogot a figuráimról készült képek miatt csináltam, hogy megmutassam a barátaimnak milyenek is ezek az apró fém és műanyag dolgok.

Friss topikok

HTML

Egy Figura Lépésről lépésre

2009.07.03. 08:59 | Nyerki Emil 'Galmon' | 2 komment

Sziasztok!

Elöször is köszöntök mindenkit a blogom! Azzal a céllal csináltam(hamár szinte minden modellezőnek van), hogy megmutassam munkáimat, ezt a cikket meg, hogy az újdonsült iskolatársaim lássák miből is áll egy figura elkészítése. A modellező dolgokat mindig leírom mögé zárójelbe, de aki így se érti annak szívesen elmagyarázom.

Elég a felesleges rizsából, kezdjük is el. Az egész történet egy brit cégnél kezdődik a Games Workshopnál (továbbiakban GW). Ő fröccsönti a műanyag és önti a fém figurákat, több játékhoz is. Utána csomagolják különböző méretű dobozokba, vagy blisterekbe( ki kiegészítő pakkok) és szállítják a világ legtöbb részére. Itt van egy kép az öntőkeretekről bár kicsit már lyukas, mert a legtöbb figurát már kivágtam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezekről az öntőkeretekről le kell vágni amit szeretnél a figurára rakni, meg ami kell hozzá. Egy átlagos gárdistához kell: 1 láb, 2 mellkas darab, 2 kéz, a fegyver, fej, táska, meg egy tárcsa(nah az különvan csomagolva). Ha levágja az ember a darabokat, akkor sem lehet azonnal alapozni, egyrészt mert vannak olyan részek amiket össze kell ragasztani(pl muszály a mellkas 2 darabját, de a legvégén a többit is), meg van a darabokon elég rendesen öntési hibából eredő felesleg( sorja). Ezeket szépen, óvatosan le kell szedni, egy éles késsel vagy tapétavágóval.

 

 

 

 

 

 

 

 

Után lehet alapozni. A leggyakoribb alapozó szin a fehér és a fekete. Én használtam mind2-őt de kék páncélra fekete alapozó sokkal jobb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután (bár ez elött kéne), megcsináltam az extrákat. Pontosabban beállítottam a jobb kezet hogy felfele álljon és oda tartsa majd a fegyvert. A másik kézfejet levágtam, és beletettem egy gránátfüzért, majd a festés vég kicsit elfordítva visszaragasztom. A karok illesztését most kicsit drottal csináltam, a hézagot meg green stuffal egészítettem ki( továbbiakban gs, egy 2 komponensú modellező "gyurma").

 

 

 

 

 

 

 

Ezután eszembe jutott, hogy hamár ultra spec és veszélyes fegyvere van (plazmapuska[aki nem tudja mi az a plazma kérdezze meg majd a fizika tanárától{bár az én előző fizika tanárom még nem is halott róla}]), akkor némi jelzést rá kéne rakni. elöször arra gondoltam , hogy a radióaktivítás jelét felfestem a bal vállapjára, de lemondtam az ötletről mert enyhén nem tudok elég jól festeni ehhez. Így hát jött az ötlet hogy csinálok gs-ből zászlót meg egy jelet de kicsit nagyra sikeredett:D( a zászló nagyobb lett mint ami a parancsnoknak van). De jól néz ki akkor meg kit érdekel.

 

  

 

 

 

 

 

 

Mivel ugy is zászló a legegyszerübb dolog a figun azzal kezdem a festést. Teljesen egyszerűre fogtam, mivel ugy is csak egy levehető poénnak szántam, sárga a háttér, fekete a minta és fém színűek a kereszttartók.

 

 

 

 

 

 

most hogy a zászlóval készen vagyok, elkezdem a páncélt, pontosabban a lábakat. Igazából nincs különösebben nehéz dolgom (kb 100 figur után), mert a páncél csak 1 szín, csak a tisztaságpecsét áll sok színből de az se para

Elkészült az emberke lába:

 

Elötte:

 

 

 

 

 

 

 

 

Utána:

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

Ezek után elkezdem a mellkast festeni. Itt kicsit nehezebb dolgom van, az arany melldísz miatt, de még ez sem vészes.

Mellkas festés elött

 

 

 

 

 

 

 és a kész mellkas:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

És most jön a fej, a vállapok,és a táska festése. Ezek annyira egyszerűek hogy inkább nem is csinálok elötte utána képeket csak majd a kész figuráról. Ha megvan a fej meg a vállapok, összeragasztom őket a testtel és rakok ki képet.

 

Nah a fegyveren kívűl minden kész a figurán, de azt sajnos csak holnap tudom megcisnálni, ma már késő van hozzá. De addig is itt van néhány kép a skacról!

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Akkor következik a fegyver. Maga a külső része nem nehéz, csak néhány fém szín meg mondjuk piros a drotokra és lámpákra. Ami nehéz, az a relé(vagy mágnes tekercs nem tom), mert annak valóságszerünek kéne tünniek, és azt kellene sugározni a világnak hogy éppen müködik. Itt van nehány kép még feketén és az egyéb színe felvitele után.

 

Festés elött

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Egyik Oldalról

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Másik oldalról, kicsit jobban látszanak a részletek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Végre, nem kis szívás által, elkészült a relé/gyorsító mágnes festése. Sok sok réte, highlight és dríbrush után ez lett az eredmény:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És mivel a fegyver volt az utolsó így teljesen kész a figura! Huráááá!!! Többet szívtam vele, mint egy olyan figurával aki tul is éli csatákat, vagy mint a seregem vezéreivel, de ha így több ember ismeri meg a modellezés szépségeit, már megérte. Végül néhány kép a kész figuráról:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tudom sehol nem pró a figura, de nem is azt a célt szolgálta. Remélem aki elolvasta valamelyest élvezte, és nem találta unatatónak. A következő kis rész inkább a modellezőknek szól. Ha bármi kérdés/kérés lenne keress meg a lent található címeken. Aki emiatt szeretne elkezdeni, vagy érdekelné a modellezés keressen meg bátran!

 

És íme a festési utmutató: A páncélt egyszerűen Ultramarine Blue-val festettem le, ügyelve arra, hogy a beeső részletek feketék maradjanak. A tisztaságpecsét alsó részét a következő kombóval szoktam csinálni: alapnak Bronzed Flesh, utána Bleached Bone, végül Skull White és ha kedvem tartja némi Chaos Blackel írok rá néhány sort. A petécset elöször Scab Reddel festettem le, majd az alsó részére Red Gore került, Végül a tetjére Blood Red. A melkason ugyan úgy Ultramarine Blue volt a páncél, a vállán a 2 drót pedig Mithril Silver. A mellkasdíszt elöször lefestettem Shining Gold-al, majd drybrusholtam némi Mithril Silverrel. A sisakon a szemeknél ugyan azt a technikát alkalmaztam mint a tisztaság pecsét tetején. A koponya Shining Gold, az egyéb fémes részek pedig Boltgun Metal színüek lettek. A zászlón a háttér Sunbrust Yellow, a kereszttartó pedig Mithril Silver. A gránát Mithril Silverrel lett drybrusholva. A tüskés vállap egyszerűen egy drybrusht kapott, a másikon pedig Shining Gold-dal lett megfestve a széle. 

 

Elérhetőségek:

e-mail: harmadikemil@gmail.com

MSN: bladejr@freemail.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://figurakfestese.blog.hu/api/trackback/id/tr461223815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrow 2009.07.09. 10:29:12

Először is, gratula az induláshoz, csak így tovább!

A zászló és GS formázásban nálam sokkal jártasabb emberkék is vannak, de a zászlóhoz egy nagyon egyszerű trükköt tudok ajánlani, amivel még mutatósabb lesz.

Fogsz egy befőző-celofán-darabot (jobb, mint a sima folpakk, mert nem gyűrődik olyan könnyen), bekened valami zsíros krémmel - Nivea testápoló tökéletesen megteszi - és már kész is az ideális nyújtófelület, amin kedvedre nyújthatod a GS-t.

Gyúrsz egy gömböt, egy hengerrel kinyújtod a kívánt vastagságra, hagyod megszáradni, és szépen kivágod belőle a kívánt formát. A te zászlómintád esetében ez egy téglalap, egy kör, és 3 körcikk.

Én is akartam a DW termikkhez készíteni, de olyan jól sikerült darabok vannak a veteran dobozban, hogy nem láttam értelmét szenvedni vele.

Dorinka^^ 2009.07.22. 22:07:57

Kedves Galmon:)

Nagyon tetszik amit csinálsz, de ezt nem egyszer a tudtodra adtam;) Jól tudsz festeni, szép élesek a képek, mindent lehet érteni, egyszerűen bámulatos.
Sok sikert hozzá, remélem még sokáig jól fog menni a blogod:P gratulálok, le a kalappal, nagyon tetszik nekem:)csak így tovább, hajrá^^ puszi Dorinka^^
süti beállítások módosítása